Teknoloji ve internetin hızlı gelişimi nedeniyle günümüzde hemen hemen herkes sosyal medya hesabı kullanmakta ve düşüncelerini sosyal medya paylaşımları yoluyla dile getirmektedir. Sosyal medya kullanımı, işçi ile işveren arasındaki iş sözleşmelerinde hukuki birtakım problemleri ortaya çıkarmaktadır. İşçinin kendi sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşma veya beğenme gibi birtakım faaliyetleri nedeniyle işverence yapılan fesihler her geçen gün artmaktadır. Çalışmamızda işçinin sosyal medya kullanımı işçinin temel hak ve özgürlükleri ile sadakat borcu çerçevesinde ele alınacak ve sosyal medya kullanımı nedeniyle işveren tarafından yapılan fesihlerin geçerliliğinin değerlendirilmesinde kullanılan ve kullanılması gereken ölçütler güncel Yargıtay kararlarıyla birlikte incelenecektir.
With the development of the internet and technology, almost everybody uses social media and shares their thoughts on social media. Social media use creates a few legal problems in contracts between employees and employers. Terminations of contracts are increasing day by day by employers because of some actions of employees on their own accounts such as sharing and liking posts. In this study, the social media use of the employees will be investigated from the perspective of fundamental rights and freedoms and the loyalty debt of the employees. Termination of employment contracts due to social media use of the employees will be investigated if they are valid or not with validation standards by recent Supreme Court decisions.